6.25.2008

Nutrition Data

In case you want to be nerdy/neurotic/healthy about what you eat, here's an interesting site I stumbled upon today looking for nutrition facts about seaweed:

Nutrition Data


在右上角的搜尋輸入欄位裡面輸入你要找的食物,搜尋結果會跑出來幾個 match 關鍵字的選項,點選你想要查詢的食物品項之後,就會跑出來一大堆很酷的彩色圖解和黑白表格,告訴你該食物內含有的養分種類和比重。Have fun!





這只是資料的上半部而已,往下還有一大列長長的黑白表格,告訴你海帶在各大類營養成份中各項養分的含量。很有趣。

至於我為什麼要查海帶的成份呢?因為今天有這樣一段對話。

鼓爸餵小鼓吃拌了海苔醬的稀飯,自己偷嚐了一口,說:「mmmh, this is good.」
鼓媽:And it's nutritious, too. it's good for baby.
鼓爸:oh yeah, what does seaweed have?
鼓媽:I dunno. the seaweed paste is very rich in a lot of stuff, like minerals. you know, very rich in, whatever seaweed has to offer.
鼓爸:"whatever seaweed has to offer"? WOW, honey you should become a spokesperson, 'cause you have no idea what you're talking about, do you?

Ha ha ha!

ps. 當然,查了 nutrition data 之後,我就強迫鼓爸聽我把落落長的一大串海帶富含的養分一一念給他聽。鼓爸大概很後悔,嘲笑鼓媽的結果,就是被多強迫嘮叨五分鐘。XD

pps. 開玩笑,如果要我當發言人,我發言之前當然會把素情搞輕此。。。然後再站出去烏龍旋桌,這樣才不會打到自己,我才沒他馬的那麼笨咧~~~XD

No comments: